לימוד מתוקשב בעולם מחובר
פברואר, 2006

סקר שנערך על ידי הפרויקט אודות האינטרנט והחיים בארה"ב של חברת Pew שהתפרסם בסוף נובמבר 2005 מראה ש-50% מכלל בני הנוער בארה"ב לא רק גולשים באינטרנט אלא גם מעלים תוכן לאתרים שונים. המונח "העלאת תוכן" רחב מאד והוא מכיל סוגים שונים של פעילות. לפי הסקר (קראו את ה-תקציר [באנגלית]), מדובר באמנות, בצילומים, בסיפורים ועוד. מעריכים ששליש מכלל בני הנוער העלו חומרים כאלה לאינטרנט לפחות פעם אחת. כמו-כן, כ-20% מבני הנוער מחזיקים אתרים אישיים או יומני רשת שאליהם הם כותבים.

אין נתונים לגבי השימוש באינטרנט של בני נוער בישראל, אבל ישראל נחשבת למדינה מאד "מחוברת", וסביר להניח שהנתונים בארץ דומים.

ואם כך, מה זה אומר בנוגע ללימודים באמצעות האינטרנט? רק לפני מספר שנים הרעיון של קורסים מתוקשבים נשמע עתידני או אפילו אקזוטי. עוד היום יש לא מעט סטודנטים (וגם מרצים) שמתקשים להשתמש בכלים השונים הדרושים ללמוד בקורס מתוקשב באופן מוצלח. אבל סקרים כאלה מראים השימוש בכלים האלה מתרחב והופך להיות דבר יום-יומי. בני נוער רואים באינטרנט מחרב הנועד לא רק לקבלת מידע, אלא גם כמרחב שאליו הם בעצמם מעלים מידע. לתוך המציאות הזאת, הדרישה לקורסים המכירים ביכולות וביתרונות של האינטרנט תגדל, והמכללות והאוניברסיטות יצטרכו לפתח קורסים שיתאימו למציאות הזאת.

                       למאגר הידיעות